200+ Criterii de Optimizare SEO pentru Website

Probabil deja stiti ca Google foloseste in jur de 200 de criterii in alagoritmul lor. Dar de ce ar face asta?
Ei bine astazi veti putea afla cate ceva deoarece am facut o lista completa cu aceste criterii.
Cateva dintre ele sunt dovedite, altele sunt oarecum controversate, altele sunt pur si simplu speculatii ale celor ce fac
SEO.

Probabil deja stiti ca Google foloseste in jur de 200 de criterii in alagoritmul lor. Dar de ce ar face asta?
Ei bine astazi veti putea afla cate ceva deoarece am facut o lista completa cu aceste criterii.
Cateva dintre ele sunt dovedite, altele sunt oarecum controversate, altele sunt pur si simplu speculatii ale celor ce fac
SEO.

  • Matt Cutts spune ca: “Diferenta dintre un domeniu ce exista de 6 luni fata de unul ce exista de 1 an nu e chiar atat
    de mare”. Cu alte cuvinte vechimea domeniului nu e chiar atat de importanta.
  • Cuvintele cheie in domeniu. Nu mai ofera boost-ul pe care il ofereau acum ceva timp, insa sa ai cuvinte cheie in numele domeniului inca functioneaza ca un agent destul de relevant. Oricum, Google inca ingroasa cuvintele cheie ce apar in numele domeniului.
  • Cuvant cheie ca prim cuvant in domeniu. Un domeniu ce are la cuvantul cheie are un mic avantaj fata de website-urile
    ce nu au in numele domeniului un cuvant cheie sau au cuvantul cheie la mijloc ori spre final.
  • Lungimea domeniului inregistrat. Un patent Google spune: “Domeniile valoroase (legitime) sunt des platite pentru cativa ani
    in avans, in timp ce domeniile de inceput (nelegitime) sunt folosite rareori mai mult de un an. Astfel, data cand un domeniu
    v-a expira in viitor poate fi folosita ca un factor pentru a prezice legitimitatea unui domeniu”.
  • Cuvinte cheie in subdomenii
  • Istoricul domeniului. Un website cu o conducere volatila sau cateva perioade de nefunctionalitate pot spune Google-ului sa “reseteze” istoricul website-ului,stergand link-urile ce trimit spre domeniu.
  • Domeniu cu potrivire exacta. Un domeniu cu potrivire exacta e posibil sa va ofere un avantaj daca este un website de calitate, insa daca domeniul cu potrivire exacta reprezinta un website de calitate inferioara, e posibil ca Google sa te scoata din cautari.
  • WhoIs public vs. privat. Informatiile WhoIs private pot fi un semn ca “se ascunde ceva”. Matt Cutts este citat spunand catre Pubcon 2006: “Cand am verificat WhoIs-urile lor, toti aveau “seriviciul de protectie privata WhoIs” pornit. Asta e oarecum neobisnuit. Avand WhoIs pornit nu e neaparat ceva rau, insa din moment ce aduni acesti cativa factori, de obicei se vorbeste despre un altfel de om decat unul ce are un singur website.”
  • Detinator de WhoIs penalizat. Daca Google identifica o anumita persoana ca spammer este normal sa scruteze celelalate website-uri detinute de acea persoana.
  • .Externsie de Top a Tarii. Avand un domeniu cu o extensie de top pentru o tara (.ro, .co.uk. , .ca, .fr) ajuta ca website-ul sa se in topul acelei tari, insa limiteaza abilitatea de a se ranka global.
  • Cuvint cheie in eticheta titlului. Eticheta titlului reprezinta a doua ce-a mai importanta piesa cu continut a unui website (pe langa continutul website-ului) si de aceea trebuie sa trimita un semnal puternic “on-page SEO”.
  • Eticheta titlului sa inceapa cu un cuvant cheie. Potrivit datelor lui “Moz”, etichetele titlului care incep cu un cuvand cheie au tendina de a performa mai bine decat etichetele titlurilor ce au cuvintul cheie spre finalul etichetei.
  • Cuvant cheie in eticheta descriptiva. Un alt element relevator. Nu neaparat important in acest moement, insa face o diferenta.
  • Cuvantul cheie apare in eticheta H1. Etichetele H1 sunt un “al doilea titlu” ce trimit un alt semnal relevator catre Google, potrivit unor studii de specialitate.
  • Cuvantul cheie este cea mai folosita fraza in document. Avand un cuvant cheie care apare mai des decat oricare altul actioneaza ca un element relevator.
  • Lungimea continutului. Continutul cu mai multe cuvinte poate acoperii o mai mare arie si e de obicei preferat in detrimentul unui continut mai scurt si superficial.
  • Densitatea cuvintelor cheie. Desi nu la fel de important precum era odata, densitatea cuvintelor cheie inca este ceva ce Google foloseste sa determine topicul unei pagini web. Insa prea mult iti poate dauna.
  • Indexare semantica latenta a cuvintelor cheie in continut (LSI). Cuvintele cheie LSI ajuta motoarele de cautare sa extraga intelesul cuvintelor dintre cuvintele cu mai multe intelesuri (Apple compania de calculatoare vs. fruct). Prezenta/absenta LSI-ului probabil actioneaza ca un semnal al calitatii continutului.
  • LSI-ul cuvintelor cheie in eticheta titlului si a descrierii. La fel ca si in cazul continutului wesite-ului, LSI-ul cuvintelor cheie in eticheta meta a paginii probabil ajuta Google sa discearna intre sinonime. Poate de asemnea sa actioneze ca un semnal relevator.
  • Viteza de incarcare a paginii via HTML. Ambele Google si Bing folosesc viteza de incarca a paginii ca un factor de clasare. Paianjenii motoarelor de cautare pot estima viteza website-ului tau destul de bine bazandu-se pe codul paginii si dimensiunea fisierelor.
  • Continutul duplicat. Continutul identic pe aceiasi pagina ( chiar si putin modificat) pot influenta negativ viabilitatea unui website intr-un motor de cautare.
  • Rel=Canonical: Cand folosita corespunzator, aceasta eticheta poate prevenii ca Google sa considere ca paginile au continut duplicat.
  • Viteza de incarcare a paginii via Chrome. Google mai poate folosii datele utilizatorilor Chrome pentru a intelege mai bine viteza de incarcare a unei pagini deoarece acesta ia in considerare si viteza server-ului, utilizarea CDN-ului si alte semnale de viteza cu origini non-HTML.
  • Optimizarea imaginilor. Imaginile in-pagina trimit motoarelor de cautare semnale relevatoare prin numele fisierelor, text alternativ, titlul, descrierea si legenda.
  • Frecventa actualizarii continutului. Google Caffeine favorizeaza continutul recent actualizat, in special pentru cautarile contra-timp. Subliniind importanta acestui factor, Google arata data ultimei actualizari a paginii.
  • Magnitudinea actualizarii continutului. Importanta editarilor si schimbarii continutului reprezinta un element al noutatii. Adaugarea sau stergerea unor sectiuni intregi reprezinta o actualizare mult mai importanta decat schimbarea unor cuvinte.
  • Istoricul actualizarii paginilor. Cat de des a fost actualizata o pagina peste timp? Zilnic, saptamanal, la fiecare 5 ani? Frecventa actualizarilor paginilor reprezinta un alt factor important in noutate.
  • Proeminenta cuvantului cheie. Facand ca un cuvant cheie sa apara in primele 100 de cuvinte din continutul unei pagini pare sa fie un element relevator important.
  • Cuvant cheie in etichetele H2,H3. Facand ca cuvantul tau cheie sa apara ca subtitlu in format H2 sau H3 pot fi un alt element relevator destul de slab.
  • Ordinea cuvintelor cheie. O potrivire exacta a cuvintelor cheie cautate de cineva in continutul unei pagini v-a genera in general o mai buna clasare fata de aceiasi fraza de cuvinte cheie insa in alta ordine. De exemplu o cautare :”Agentie de web design Targu Jiu”. O pagina optimizata
    pentru fraza “agentie web design targu jiu” se va clasa mai bine decat o pagina optimizata pentru “Targu jiu agentie de web design”. Aceasta ilustrare arata de ce studiul cuvintelor cheie este foarte, foarte important.
  • Calitatea link-urilor spre legaturi externe. Multi optimizatori de SEO considera ca link-urile spre autoritati ajuta website-ul sa trimita semnale de incredere spre Google.
  • Tematica link-urilor legaturilor externe. Potrivit lui “Moz”, motoarele de cautare pot folosi continutul link-urilor spre care trimiti ca agent relevator. De exemplu, daca tu ai o pagina despre servicii de creare de website-uri ce are link spre un website de prezentare, asta poate spune Google-ului ca pagina ta este despre realizarea website-urilor de prezentare.
  • Gramatical si ortografic. O buna exprimare gramaticala si ortografica reprezinta un element al calitatii, chiar daca “Cutts” a oferit un mesaj abiguu in 2011 cu privire la importanta acestui lucru.
  • Continut concis. Este continutul de pe pagina ta original? Daca este adunat sau copiat de pe o pagina indexata, nu se v-a clasa la fel de bine ca originalul sau v-a sfarsii in indexul suplimentar.
  • Continut suplimentar ajutator. Potrivit unei publicatii acum-publice “Google Rater Guidelines Document”, continututul suplimentar folositor indica calitatea paginii (de unde si clasarea Google). Exemple reprezinta convertoare de valuta, realizare magazin online, calculator dobanzi, retete interactive, creare website.
  • Numarul link-urilor spre legaturi externe. Prea multe link-uri externe pot crea “scurgeri” ale clasarii paginii, ce pot influenta negativ clasarea paginii.
  • Multimedia. Imagini, videoclipuri si alte elemente multimedia pot actiona ca un semnal al calitatii.
  • Numarul link-urilor interne ce trimit spre pagina. Numarul link-urilor interne spre o pagina indica importanta relativa a acelei pagini fata de celelalte pagini din website.
  • Calitatea link-urilor interne ce trimit spre o pagina. Link-urile interne dinspre paginile dominante ale domeniului au un impact mai puternic fata de paginile fara trafic sau cu trafic scazut.
  • Link-urile stricate. Avand prea multe link-uri stricate pe o pagina poate fi un semn al unui website neglijat sau abandonat. “Google Rater Guidelines Document” foloseste link-urile stricate pentru a determina calitatea paginii “Acasa”.
  • Dificultatea intelegerii textului. Nu este nici o indoiala ca Google estimeaza dificultatea intelegerii textului paginilor web. Defapt, Google iti oferea un tabel cu dificultatea intelegerii textului..
  • Link-urile afiliate. Link-urile afiliate probabil nu iti vor afecta clasarea. Dar daca ai prea multe, algoritmul Google-ului poate oferii o mai mare atentie celorlalte elemente calitative pentru a fi sigur ca nu esti un “website slab afiliat”.
  • Erori HTML/validare W3C. Multe dintre erorile HTML sau scrierea superficiala a codului pot fi un semn al unui website de proasta calitate. Desi controversat, multi optimizatori SEO cred ca validarea W3C este un semn al calitatii slabe.
  • .Autoritatea host-ului paginii. Toate fiind egale, o pagina pe un domeniu autoritar se va clasa mai sus decat o pagina de pe un domeniu cu o autoritate mai slaba.
  • PageRank-ul paginii. Nu e o generalitate. Insa in general o pagina cu PageRank mai mare tinde sa clasese mai bine ca o pagina cu PR mai slab.
  • Lungimea URL. “Search Engine Journal” noteaza ca url-urile excesiv de lungi pot afecta vizibilitatea cautarilor.
  • Directia url-ului. O pagina apropiata homepage-ului poate primi o mica imbunatatire in autoritate.
  • Editori umani. Desi nu o fost confirmat, Google a patentat un sistem ce permite editorilor umani sa influenteze SERP-urile.
  • Categoria paginii. Categoria in care apare pagina este un element relevant. O pagina ce se afla intr-o categorie apropiata continutului, ar trebui sa primeasca un avantaj in comparatie cu o pagina aflta intr-o categorie ce nu are legatura cu continutul sau foarte putin aproapiata.
  • Etichete WordPress. Etichetele sunt semnalele relevante specifice WordPress.
  • Cuvinte cheie in URL. Un alt element important.
  • Sir URL. Categoriile din sirul URL sunt citite de Google si pot oferii un semnal relevator despre ce este vorba in pagina.
  • Referinte si surse. Citand referinte si surse, precum studiile, pot fi un semn al calitatii. “The Google Quality Document” spune ca evaluatorii ar trebui sa se uite dupa surse cand citesc anumite pagini. “Acesta este un topic unde expertizele si/sau sursele autoritatilor sunt importane…”. Oricum, Google a negat ca foloseste link-urile externe ca un element de clasare.
  • Listele numerotate si cu subpuncte. Listele numeroate si cu subpuncte ajuta la impartirea continutului pentru cititori, facandu-l mult mai prietenos. Google oarecum aproba si poate prefera continutul numerotatat si cu subpuncte.
  • Priritatea paginilor in Sitemap. Prioritatea paginilor data prin sitemap.xml poate influenta clasarea.
  • Prea multe link-uri spre surse externe. Direct din mentionatul document al calitatii:”Unele pagini au mult prea multe link-uri, obturand pagina si distragand de la continutul principal”.
  • Cantitatea altor cuvinte cheie pentru care pagina este clasata. Daca pagina este clasata pentru mai multe cuvinte cheie, poate oferii Google-ului un semn al calitatii interioare.
  • Varsta paginii. Desii Google prefera continutul proaspat, o pagina veche ce este actualizata regulat poate surclasa o pagina mai noua.
  • Interfata interactiva. Citand iarasi “Google Quality Guidelines Document”: “Interfata paginilor de cea mai buna calitate scoate imediat in evidenta continutul principal”.
  • Domeniile rezervate. O actualizare Google din Decembrie 2011 a scazut vizibilitatea in cautari a domeniilor rezervate si neutilizate inca.
  • Continut relevant. Cum este aratat de “Jared Carrizales”, cititorul Backlindo, Google poate distinge intre continut de “calitate” si “relevant”.
  • Continutul ofera o valoare si perspectiva unica. Google a spus ca sunt la “vanatoare” de website-uri care nu aduc nimic nou sau folositor la masa, in special website-urile slab afiliate.
  • Pagina de contact. Mentionatul “Google Quality Document” spune ca prefera website-urile cu o “cantitate destul de insemnata de date de contact”. Un presupus bonus daca datele de contact se potrivesc cu informatiile WhoIs.
  • Increderea domeniului/TrustRank. Increderea website-ului – masurata de cat de multe link-uri distanta se afla fata de “seed sites” foarte de incredere- reprezinta un factor foarte important de clasare.
  • Arhitectura website-ului. O arhitectura a website-ului foarte bine conceputa (in special stilul structurii siloz) ajuta Google sa organizeze continutul in mod tematic.
  • Actualizarile website-ului. Cat de des este website-ul actualizat -si in special cand se adauga continut nou website-ului- este un factor revitalizant.
  • Numarul de pagini. Numarul paginilor pe care un site le are este un semn de slaba autoritate. Cel putin, un site foarte mare ajuta la diferentierea de un website slab afiliat.
  • Prezenta sitemap-ului. O harta a website-ului ajuta motoarele de cautare sa indexeze paginile mult mai usor si mult mai atent, imbunatatind vizibilitatea.
  • Durata de functionare a website-ului. Multe pauze de functionare datorate lucrarilor de intretinere sau probleme cu server-ul pot afecta clasarea (si se poate ajunge la deindexare daca nu se corecteaza).
  • Locatia server-ului. Locatia server-ului poate influenta clasarea website-ului in diferite regiuni geografice. Extrem de important pentru cautarile specifice geografic
  • Certificate SSL. Google a confirmat ca indexeaza certificatele SSL si ca folosesc HTTPS ca un semnal pentru clasare.
  • Pagini cu termene si conditii ale privatatii serviciilor. Aceste 2 pagini ajuta Google sa isi dea seama ca un website este un membru de incredere al internetului.
  • Informatii meta duplicate on-site. Informatiile meta duplicate din website pot scadea vizibilitatea tuturor paginilor.
  • Navigatie Breadcrumb (firmituri de paine). Este o arhitectura-website prietenoasa utilizatorului ce ajuta utilizatorii (si motoarele de cautare) sa stie unde sunt pe website.
  • Optimizarea pentru mobile. Pozitia oficiala a Google este in favoarea crearii unui website responsive ( adaptabil). Este probabil ca website-urile adaptive sa aibe un avantaj in cautarile de pe mobile. De fapt, ei adauga etichete “Mobile friendly” website-urilor ce sunt afisate bine pe mobile. Google de asemenea a inceput sa penalizeze website-urile ce nu sunt adaptive in cautarile de pe mobile.
  • Youtube. Nu este nicio indoiala ca videourile pe Youtube primesc tratament special in SERP (search engine rankpage), probabil si pentru ca Google detine Youtube.
  • Nivelul de utilzare al website-ului. Un website ce este dificil de navigat sau greu de folosit poate afecta clasare prin reducere timpului pe website, pagini vazute. Acesta poate fi un factor algoritmic independent bazat pe datele masive de la utilizatori.
  • Folosirea de “Google Analytics” si “Google Webmaster Tools”. Unii considera ca instalarea aceastor 2 programe in website pot imbunatatii indexarea paginii. Acestea pot influenta si clasarea Google prin trimiterea mai multor date cu care se poate lucra (ex: daca primeste trafic din link-urile din exterior,etc.)
  • ecenziile utilizatorilor/ Reputatia website-ului. Un website aflat pe website-uri de recenzii , cum ar fi Yelp.com si RipOffReport.com, joaca un rol imporant in algoritm. Google chiar a postat un articol onest cu privire la modul cum abordeaza ei recenziile utilizatorilor dupa ce un website “lupa” a fost prins extorcand clientii intr-un efort de lua “backlinks”.
  • Varsta domeniilor link-ate. Link-urile din exterior (Backlinks) dinspre domeniile vechi pot fi mult mai puternice decat cele dinspre domeniile noi.
  • Numarul link-urilor spre domeniul sursa. Numarul link-urilor de referinta este unul dintre cei mai importanti factori cu privire la clasare in algoritmul Google.
  • Numarul link-urilor dispre clase de IP separate. Link-urile dinspre clase diferite de IP sugereaza o mai larga arie de website-urile link-ate spre tine.
  • Numarul paginilor link-ate. Totalul numarului paginilor link-ate -chiar si din acelasi domeniu- este un factor de clasare.
  • Eticheta Alt (Pentru link-urile imaginilor). Textul “alt” este versiunea imaginilor de text ancora.
  • Link-urile dinspre domeniiule .edu sau .gov. Matt Cutts a spus ca TLD nu este un factor important. Totusi, asta nu opreste SEO din a crede ca exista un loc special in algoritm pentru .edu si .gov.
  • Autoritatea paginilor link-ate. Autoritatea paginilor de referire ( PageRank) este un factor important in clasare.
  • Autoritatea domeniului link-at. Autoritatea domeniului de referire poate juca un rol independent in importanta unui link (Un link pe o pagina PR2 dinspre o pagina PR3 poate valora mai putin decat o pagina PR2 cu link dinspre o pagina PR8 de la Yale.edu).
  • Link-uri dinspre competitori. Link-uri dinspre alte pagini din acelasi SERP poate fi mai valoros pentru clasarea paginii pentru acel cuvant cheie.
  • Distribuiri sociale ale paginii de referinta. Numarul distribuirilor pe retelele sociale ale paginilor pot influenta valoarea link-ului.
  • Link-urile dinspre cartiere rau famate. Link-urile dinspre “cartiere rele” pot afecta negativ website-ul.
  • Postarile vizitatorilor anonimi. Desi postarile vizitatorilor anonimi pot face parte dintr-o campanie SEO, link-urile dinspre postarile vizitatorilor -in special o zona despre datele autorilor- pot sa nu fie chiar atat de valoroase ca si link contextual in aceiasi pagina.
  • Link-uri spre pagina Acasa a domeniului pe care este pagina. Link-uri referitoare la pagina Acasa pot avea o importanta speciala in evaluarea unui website.
  • Link-uri neurmarite. Unul dintre cele mai controversate topicuri din SEO, raspunsul Google cu privire la acesta fiind “In general, we don`t follow them.”, ceea ce sugereaza ca o fac, cel putin in unele cazuri. Avand un anumit procent de link-uri neurmarite poate indica un profil de link-uri natural vs unul artificial.
  • Diversitatea tipurilor de link-uri. Avand un procent neobisnuit de mare de link-uri ce vin dintr-o singura sursa (profile de forum, comentarii in bloguri) pot fi un semn al spam-ului.
  • Link-uri sponsorizate” sau “alte cuvinte in jurul link-ului”. Cuvinte ca “sponsori”(sponsors), “link-uri partenere”(link partners),”link-uri sponsorizate”(sponsored links), pot scadea valoare unui link.
  • Link-uri contextuale. Link-uri integrate in continutul unei pagini sunt considerate mult mai puternice decat link-urile pe o pagina goala sau aflate altundeva in pagina.
  • Redirecte 301 excesive spre pagina. Link-uri ce vin dinspre redirectele 301 dilueaza cateva (sau chiar toate) din PR, potrivit Webmaster.
  • Text ancora al backlinks. Google a notat in descrierea algoritmului original:”In primul rand, textul ancora ofera adesea o descriere mult mai precisa a unei pagini decat pagina insasi”. Evident, textul ancora este mult mai putin important decat acum (si posibil un semn al webspam-ului).Insa inca trimite un semnal relevant in doze mici.
  • Text ancora pentru link-uri interne. Textul ancora pentru link-urile interne este inca un semnal relevant, desi probabil cantarit altfel decat textul ancora al backlinks.
  • Atribuirea de titlu link-ului. Titlul link-ului (textul ce apare cand pui cursorul peste un link) este un alt semn relevant slab.
  • TLD ale tarii domeniului de referinta: Luarea de link-uri cu extensii de top ale tarii respective (.co.uk, .ro, .it) poate ajuta o buna clasare in tara respectiva.
  • Locatia link-ului in continut. Link-urile aflate la inceputul continutului poate avea o mai mare importanta decat link-urile aflate la sfarsitul continutului.
  • Locatia link-ului in pagina. Locul unde un link apare in pagina este important. In general, link-urile integrate in continutul unei pagini sunt mult mai puternice decat link-urile aflate in antet sau bara laterala.
  • Relevanta domenilui link-ului. Un link dinspre un website intr-o nisa similara este semnificativ mai important decat un link dinspre un website cu un domeniu de activitate complet diferit. De aceea orice strategie efectiva de SEO de astazi se concentreaza in a obtine link-uri relevante.
  • Nivelul de relevanta al paginii. “Algoritmul Hiltop” spune ca un link dinspre o pagina apropiata continutului paginii este mult mai puternic decat un link dinspre o pagina neinrudita.
  • Mesajul din jurul link-ului. Google probabil si-a dat seama daca un link spre website-ul vostru este o recomandare sau o review negativ. Link-urile cu sentimente pozitive in jurul lor pot cara o mai puternica influenta.
  • Cuvant cheie in titlu. Google ofera mai multa atentie link-urilor din pagini ce contin cuvantul tau cheie in titlu (“Agentie de web design link spre Agentie de marketing online”).
  • Viteza pozitiva a link-ului. Un website cu o viteza pozitiva a link-urilor primeste de obicei un avantaj in SERP.
  • Viteza negativa a link-ului. Viteza negativa a link-urilor poate reduce semnificativ clasarea si poate fi un semn al scaderii popularitatii.
  • Link-uri dinspre un “centru” de pagini. Aaron Wall spune ca link-urile dinspre pagini ce sunt considerate ca resurse de top (sau centre) dintr-un anumit topic primesc tratament special.
  • Link-uri dinspre website-uri Autoritate. Un link dinspre un website considerat “autoritate” este mult mai probabil sa trimita mai mult trafic decat unul mic, un website de micronisa.
  • Link-uri cu Sursa Wikipedia. Desi sunt link-uri neurmarite, multi considera ca luarea unui link dinspre Wikipedia ofera putin mai multa siguranta si autoritate in ochii motoarelor de cautare.
  • Aparitii comune. Cuvintele ce tind sa apara in jurul backlink-urilor ajuta Google sa isi dea seama despre ce este vorba in pagina.
  • Varsta backlink-urilor. Potrivit unui patent Google, link-urile mai vechi au o mai mare putere de clasare decat cele noi.
  • Link-urile dinspre Website-urile adevarate vs Splogs (blog-uri de spam). Datorita proliferarii retelelor de blog, Google probabil ofera mai multa greutate link-urilor ce vin dinspre site-uri reale fata de blog-uri false. Probabil folosesc brand si interactiunea utilizatorului pentru a distinge intre cele doua.
  • Profilul natural al link-ului. Un website cu un profil al link-ului natural se va clasa mai sus si va fi mai durabil datorita actualizarilor.
  • Link-uri reciproce. “Google`s Link Schemes” arata ca “schimbul excesiv de link-uri” este o schema de evitat.
  • Link-uri contextuale generate de utilizator (UGC). Google este capabil sa identifice link-urile UGC fata de detinatorul website-ului. De exemplu, ei stiu ca un link dinspre blog-ul WordPress.com la en.blog.wordpress.com este foarte diferit de un link de la besttoastersreviews.wordpress.com.
  • Link-urile dinspre 301. Link-urile dinspre redirectele 301 pot pierde putin din valoare comparate cu un link direct, insa, Matt Cutts spune ca un 301 este similar cu un link direct.
  • Microformatul Schema.org. Paginile ce suporta microformate se pot clasa mai sus decat paginile fara. Acesta poate fi un avant direct sau faptul ca paginile cu microformate un un SERP mai mare.
  • Listarea DMOZ. Multi considera ca Google ofera website-urilor listate in DMOZ putin mai multa incredere.
  • TrustRank-ul website-urilor link-ate. Increderea oferita unui website link-at spre tine determina cat de mult “TrustRank” este trimis si catre tine.
  • Numarul link-urilor exterioare pe o pagina (OBL). PageRank este finit. Un link pe o pagina cu sute de OBL-uri trimite mai putin PR decat o pagina doar cu cateva OBL-uri.
  • .Link-urile din profilele forumurilor. Datorita nivelului industrial de spamming, Google poate devaloriza link-urile venite din profile de forum-uri.
  • Numarul cuvintelor continutului link-at. Un link dinspre un post cu 1000 de cuvinte este mult mai valoros decat un link aflat intr-un paragraf cu 25 de cuvinte.
  • Calitatea continutului link-at. Link-urile provenite din continut prost scris nu ofera la fel de multa valoare precum link-urile provenite din continut foarte bine scris sau continut multimedia-imbunatatit.
  • Link-uri spre intinderea website-ului. Matt Cutts a confirmat ca link-urile spre intinderea website-ului sunt comprimate si numarate ca unul singur.
  • Organic Click Through Rate pentru un cuvant cheie. Paginile care sunt click-uite mai mult prin CTR pot primii un avant in SERP pentru un anumit cuvant cheie.
  • Organic CTR pentru toate cuvintele cheie. CTR-ul unei pagini (sau website) pentru toate cuvintele cheie pot fi un semn al interactiunii cu utilizatorului.
  • Rata de respingere. Nu toti optimizatorii SEO sunt de acord ca rata de respingere conteaza, insa poate fi un mod prin care Google isi foloseste utilizatorii ca testeri ai
    calitatii (paginile de pe care oamenii ies rapid probabil nu sunt foarte bune).
  • Traficul direct. Este confirmat ca Google foloseste datele din Google Chrome pentru a determina daca oamenii navigheaza sau nu pe un website (si cat de des). Website-urile cu foarte mult trafic sunt mult mai probabil clasate mai bine decat cele cu mai putin trafic.
  • Traficul repetat. Acesta poate arata daca utilizatorii se intorc sau nu pe o pagina dupa ce o viziteaza. Website-urile cu vizitatori repetati pot primii un avantaj in clasare.
  • Website-urile blocate. Google nu mai foloseste aceasta tehnica in Chrome. Insa, Panda foloseste aceasta trasatura ca un semn de calitate.
  • Semnele de carte Chrome. Stim ca Google colecteaza datele de navigare din Chrome. Paginile ce primesc un semn de carte posibil sa primeasca un avantaj.
  • Datele din Toolbar-ul Google. Observatorul “Search Engine Watch”, Danny Goodwin, spune ca Google foloseste datele din Toolbar ca semn de clasare. Oricum, pe langa viteza de incarcare si malware, nu e cunoscut ce tip de date sunt luate din toolbar.
  • Numarul de comentarii. Paginile cu multe comentarii pot primii un semnal al calitatii si interactiunii utilizatorilor.
  • Timpul de navigare. Google confera foarte multa atentie timpului de navigare pe care utilizatorii il petrec pe pagina cand vine vorba de cautarile Google. Aceasta mai poate fi referita ca si “click-uri lungi vs click-uri scurte”. Daca lumea petrece mult timp navigand pe website-ul vostru, acesta poate fi un semn al calitatii.
  • Interogarea merita prospetime. Google oferta paginilor noi un avantaj pentru anumite cautari.
  • Interogarea merita diversitate. Google poate adauga diversitate unor SERP pentru cuvinte ambigue cum ar fi “prezentare”, “online”, “vanzare”.
  • Istoricul navigarii utilizatorului. Website-urile care sunt frecvent vizitate de utilizatorii conectati in Google primesc bonus in cautarile lor.
  • Istoricul cautarilor utilizatorului. Cautarile lant pot influenta rezultatele pentru cautarile ulterioare. Ca exemplu, daca cautam “prezentare” iar apoi “website”, e foarte probabil ca Google sa arate website-urile ce arata “website-uri de prezentare” mai sus in SERP.
  • Tintirea geografica. Google ofera preferinte website-urilor cu ip-urile servere-lor locale sau cu extensii ale domeniilor specifice tarii.
  • Cautare sigura. Rezultatele ce contin cuvinte licentioase sau continut pentru adulti nu vor aparea celor ce au Cautarea Sigura activata.
  • Cercurile Google+. Google arata mai multe rezultate pentru autorii si website-urile ce au fost adaugate in Google Plus Circles.
  • Plangeri DMCA. Google “declaseaza” paginile ce au plangeri DMCA.
  • Diversitatea domeniilor. Asa zisa “Actualizare Bigfoot” se presupune ca a adaugat mai multe domenii fiecarei pagini a SERP.
  • Cautari tranzactionale. Google afiseaza uneori rezultate diferite pentru cuvinte cheie de cumparaturi, cum ar fi crearea de magazin online.
  • Cautarile locale. Google adesea plaseaza rezultatele din Google +Local mai sus decat cautarile normale.
  • Google News Box. Anumite cuvinte cheie pot actiona Google News Box.
  • Preferarea Brand-urilor mari. Dupa “Actualizarea Vince”, Google a inceput sa ofere brand-urilor mari un avantaj in cautarile scurte.
  • Rezultate de cumparaturi. Google cateodata afiseaza rezultate Google Shopping in cautari simple.
  • Rezutate cu imagini. Google schimba cateodata listele rezultatelor noastre pentru a afisa imagini in cautarile uzuale folosite in Google Image Search.
  • Rezultate surpriza (Easter Eggs). Google are in jur de 12 Easter Eggs. Ca exemplu, cand cauti “Atari Breakout” cu Google Image, rezultatul cautarii se transforma intr-un joc.
  • Brand-urile primesc ca rezultat un singur website. Domeniile sau brand-urile orientate spre cuvinte cheie vor aduce doar rezultate de pe acelasi website.
  • Numarul de Tweet-uri. Ca si link-urile, numarul de Tweet-uri poate influenta clasarea Google.
  • Autoritatea conturilor de Twitter. Este posibil ca tweet-urile ce vin dinspre profile cu o vechime, cu multi urmaritori (gen Justin Timberlake) sa aibe o mai mare influenta decat cele de pe conturile mai noi sau fara influenta.
  • Numarul de aprecieri Facebook. Desi Google nu poate sa vada majoritatea conturilor de Facebook, este posibil ca numarul de aprecieri pe facebook pe care o pagina le primeste sa influenteze clasarea Google a paginii.
  • Distribuirile Facebook. Distribuirile Facebook -deoarece sunt foarte similare backlink-urilor- pot avea o mai mare influenta fata de aprecierile Facebook.
  • Autoritatea conturilor de Facebook. La fel ca si in cazul Twitter, distribuirile si aprecierile Facebook ce vin dinspre conturi mult mai vechi si populare pot avea o mai mare influenta.
  • Fixarile Pinterest. Pinterest este o retea social-media extrem de populara cu o multime de date publice. Este posibil ca Google sa considere fixarile Pinterest ca un semnal social.
  • .Voturile pe website-urile de distribuire sociala. Este posibil ca Google sa foloseasca distribuirile din website-uri ca Reddit, Stumbleupon si Digg ca alte tipuri de semnal social.
  • Numarul de +1 al Google+. Desi Matt Cutts a spus ca Google+ nu are un efect direct in clasare, este greu de crezut ca isi ignora propria retea de socializare.
  • Autoritatea conturilor de Google+. Este logic ca conturile de Google+ mai vechi sa fie mai influente decat cele cu putini urmaritori.
  • Autor cunoscut. In februarie 2013, CEO-ul Google Eric Schmidt a spus:”In rezultatele cautarilor, informatiile legate de profile online verificate vor fi clasate mult mai sus decat continutul fara o verificare, ceea ce va avea ca rezultat ca utilizatorii sa dea click pe rezultatele (verificate) din top.” Desi programul autorilor Google+ a fost inchis, este foarte probabil ca Google sa foloseasca o forma de verificare a autorilor si sa le ofere producatorilor de continut un boost in clasare.
  • Relevanta semnalelor sociale. Google probabil foloseste informatia relevanta din contul ce distribuie continutul si textul ce inconjoara acel link.
  • Nivelul semnalelor sociale din website. Semnalele sociale din toata aria website-ului pot imbunatatii autoritatea website-ului, ceea ce va rezulta intr-o crestere a vizibilitatii pentru toate paginile sale.
  • Textul ancora cu numele brand-ului. Textul ancora cu numele brand-ului este un mod simplu – dar puternic – semn al brand-ului.
  • Cautarile brand-uite. Este simplu: utilizatorii cauta brand-uri. Daca utilizatorii cauta site-ul dumneavoastra pe Google (de exemplu: “Pixelromanesc facebook”, Pixelromanesc + “factorii de clasare”), Google probabil ia si asta in considerare cand determina un brand.
  • Website-ul are pagina de Facebook si aprecieri. Brand-urile tind sa aibe pagina de Facebook cu multe aprecieri.
  • Website-ul are profil de Twitter si urmaritori. Profilele de Twitter cu multi urmaritori arata un brand popular.
  • Pagina companiei oficiala Linkedin. Majoritatea afacerilor bune au pagini ale companiilor pe Linkedin.
  • Angajatii listati pe Linkedin. Rand Fishkin crede ca a avea profile Linkedin ce spun ca lucreaza pentru tine arata semnul unui brand.
  • Legimitatea conturilor de retelelor sociale. Un cont de retea sociala cu peste 10,000 de urmaritori si 2 postari este probabil interpretat diferit decat un cont cu 10,000 de urmaritori si foarte multa interactiune.
  • Mentionarea brand-ului pe website-urile de stiri. Brand-urile foarte mari sunt mentionate pe website-urile Google News tot timpul. Defapt, unele brand-uri au chiar propriul lor canal de Google News pe prima pagina.
  • Citari reciproce. Brand-urile sunt mentionate fara a fi link-uite. Google probabil se uita la mentionarile brand-urilor fara hyperlink ca la un semn al brand-ului.
  • Numarul abonatilor RSS. Considerand ca Google detine serviciul popular Feedburner RSS, e destul de logic ca ei sa priveasca datele abonatilor RSS ca un semnal de popularitate/brand.
  • Localizare Brick and Mortar cu Google+ Local Listing. Afacerile reale au birouri. E posibil ca Google sa caute dupa datele de localizare pentru a determina daca un website este un brand mare sau nu.
  • Website-ul este o afacere platitoare de taxe. Moz spune ca Google poate cauta daca website-ul este afiliat sau nu cu o afacere platitoare de taxe.
  • Penalizari Panda. Website-urile cu continut de slaba calitate ( in special fermele de continut) sunt mult mai slab vizibile in cautari dupa ce au primit o penalizare Panda.
  • .Link-uri spre cartiere rau famate. Legaturile spre website-urile rau famate -farmacii sau website-uri de imprumuturi- iti pot afecta vizibilitatea in cautari.
  • Redirecte. Redirectele ascunse sunt un mare nu. In cazul in care esti prins, un site nu doar ca poate fi penalizat, dar si scos din indexare
  • Reclame ce distrag sau ce apar pe neasteptate (popups). “Google Rater Guidelines Document” spune ca popups-urile si reclamele ce distrag sunt un semn al unui website de slaba calitate.
  • Optimizarea-excesiva a website-ului. Include factori ca umplerea cu cuvinte cheie, umplerea etichetei antetului, cuvinte cheie mult prea pompoase.
  • Optimizarea-excesiva a pagini. Multi utilizatori spun ca -spre deosebire de Panda- Penguin urmareste paginile individual (chiar si pentru anumite cuvinte cheie).
  • .Reclame deasupra meniului. “Page Layout Algorithm” penalizeaza website-urile ce au foarte multe reclame (si nu prea mult continut) deasupra de meniu.
  • Ascunderea link-urilor afiliate. Ascunderea link-urilor afiliate poate atrage penalizarea.
  • .Website-urile afiliate. Nu este niciun secret ca Google nu e cel mai mare fan al afilierii. Multi cred ca website-urile ce incearca sa se monetizeze cu link-urile afiliate sunt puse sub control suplimentar.
  • Continut generat automat. Google nu este cel mai mare fan al continutului generat automat. Daca suspecteaza ca website-ul tau pompeaza prea mult continut generat automat, poate rezulta in penalizarea sau de-indexarea website-ului.
  • culptarea excesiva a PageRank-ului. Daca se merge prea departe cu sculptarea PageRank-ului -si neurmarind toate link-urile externe sau majoritatea link-urilor interne- poate fii un semn ca se alieneaza sistemul.
  • Adresa IP semnalata ca Spam. Daca adresa IP a server-ului este semnalata ca spam, poate afecta toate website-urile ce se afla pe server.
  • Spamarea etichetei meta. Umplerea cu cuvinte cheie se poate intampla si in etichetele meta. Daca Google considera ca adaugi cuvinte cheie meta-ului tau pentru a te pacali algoritmul, iti pot penaliza website-ul.
  • Un influx nenatural de link-uri. Un influx nenatural de link-uri reprezinta un semn clar de link-uri false.
  • Penalizare Penguin. Website-urile ce au fost lovite de Google Penguin sunt semnificativ mai putin vizibile in cautari.
  • Profilele link-urilor cu o cantitate mare de link-uri de calitate vs cele cu o calitate slaba a link-urilor. Multe link-uri ce vin dinspre surse comune folosite de cei ce fac optimizare SEO folosind metode mai putin apreciate ( comentarii in blog si profile de forumuri) pot fi un semn al incercarii de pacalire a sistemului.
  • Relevanta domeniului link-at. Faimoasa analiza realizata de MicroSiteMasters.com a aflat ca website-urile cu un numar neobisnuit de link-uri dinspre website-uri fara legatura cu domeniul de activitate sunt mult mai susceptibile la “Penguin”.
  • Avertizare de link-uri nenaturale. Google a trimis mii de mesaje cu “Google Webmaster Tools notice of detected unnatural links”. Aceasta de obicei precede o scadere in clasare, desi nu neaprat de fiecare data.
  • Link-urile dinspre aceiasi clasa de C IP. Avand un numar ridicat de link-uri ce vin dinspre aceiasi clasa de IP poate arata ca se creaza o retea de bloguri.
  • ext ancora “intoxicant”. Avant text ancora “intoxicant” (in special cuvinte cheie farmaceutice) ce trimit spre website-ul tau pot fi un semn al spamului sau al unui website spart de hack-eri. In oricare caz, poate afecta clasarea website-ului.
  • Penalitati manuale. Este stiut ca Google ofera penalizari si manual, la fel ca in bine cunoscutul caz Interflora.
  • Vanzarea de link-uri. Vanzarea de link-uri poate afecta definitiv PR-ul si poate scadea vizibilitatea website-ului.
  • Google Sandbox. Website-urile noi ce primesc brusc un influx de link-uri sunt cateodata puse in Google Sandbox, ceea ce limiteaza temporar vizibilitatea cautarii.
  • .Google Dance. Google Dance poate agita putin clasarile. Potrivit unui patent Google, in acest mod ei pot determina daca un website incearca sau nu sa pacaleasca algoritmul.
  • Disavow Tool. Utilizarea “Disavow Tool” ajuta la stergerea manuala sau algoritmica a unei penalitati pentru website-urile ce au fost victimele unui SEO negativ.
  • Cerere de reconsiderare. O cerere de reconsiderare de succes poate inlatura o penalitate.
  • Schema link-urilor temporare. Aparent Google a prins persoane ce creau – si stergeau rapid- link-uri spam. Cunoscuta ca si schema link-urilor temporare.

Related Posts