Despre Branding

Brand-ul este un simbol distinctiv, logo, nume sau o combinatie dintre acestea pe care o companie le poate folosi sa isi deosebeasca produsele de celelalte existente pe piata.

Brand-ul este un simbol distinctiv, logo, nume sau o combinatie dintre acestea pe care o companie le poate folosi sa isi deosebeasca produsele de celelalte existente pe piata.
Cel mai valoros bun al unei companii este brand-ul. El reprezinta fata companiei, logo-ul usor de recunoscut, sloganul, sau marca pe care publicul le asociaza cu firma. De altfel, cand se refera la companie o fac folosindu-se de brand, cele doua devenind una si aceiasi entitate.

Crearea unui brand!

Cand o companie decide sa se hotarasca asupra unui brand acesta devine imaginea, treabuie mai intai sa determine identitatea brand-ului, sau cum doreste sa fie vazuta. De obicei logo-ul firmei contine mesajul, sloganul sau produsul pe care compania il ofera. Scopul este sa se faca brandul cat mai memorabil si dezirabil consumatorului. Un brand de succes reprezinta cu exactitate mesajul sau starea pe care compania incearca sa o transmita, de aici rezultand recunoasterea brand-ului si ceea ce se ofera. Totusi, un brand ineficient induce in eroare consumatorii. Odata ce brand-ul produce efectele scontate in randul consumatorilor vizati, se poate considera ca firma a creat un brand acuitabil. Cateva exemple de firme cu branduri acuitabile, ce detin branduri foarte usor de recunoscut sunt – Microsoft Corp. (MSFT), Coca-Cola (KO), Ferrari (FCAU), Apple (AAPL), si chiar Facebook (FB). Facut cum trebuie, un brand duce la o crestere in vanzari nu doar pentru un produs anume, ci si pentru celelalte produse vandute de aceiasi companie. Un brand bun inspira incredere consumatorului, si avand o experienta pozitiva cu un produs, este
foarte probabil ca acel consumator sa incerce si alt produs al acelui brand, acest fenomen numindu-se loialitate brand-ului.

Related Posts