Realizarea unui website si dezvoltarea acestuia

Vreau un site!
Website de prezentare? (website simplu de prezentare a serviciilor unei afaceri)
Un magazin online? (magazin online de produse sau servicii)
Un catalog? (similar cu un magazin, dar fara preturi (adauga in cos), un mix intre prezentare si magazin)
Un portal?
Initial un site de prezentare si ulterior un magazin online!

Crearea unui site

 

Vreau un site!

  • Website de prezentare? (website simplu de prezentare a serviciilor unei afaceri)
  • Un magazin online? (magazin online de produse sau servicii)
  • Un catalog? (similar cu un magazin, dar fara preturi (adauga in cos), un mix intre prezentare si magazin)
  • Un portal?

Initial un site de prezentare si ulterior un magazin online!

Un website de prezentare este dezvoltat pe o platforma CMS pentru astfel de site-uri: WordPress, Joomla sau Drupal (cele mai populare). Daca peste 8 luni, clientul are nevoie de un magazin online, vechiul website este inutil, trebuie creat unul pe o platforma ecommerce : Magento, Cs-cart, Opencart sau Prestashop (cele mai populare).

Este foarte important ca orice persoana care isi doreste un „website” sa stie ce fel de website are nevoie in urmatorii 2-3 ani.

Nu are prea multi bani, e la inceput!

Un website trebuie gandit ca un sediu, birou sau magazin fizic, in functie de afacerea fiecaruia. Este imaginea acelei afaceri online. Daca in offline, cand cautam un spatiu de birouri sau unul pentru magazin, suntem atenti la detalii, zona, chirie, mobilier, aparatura, etc, cand ajungem online, toate acestea nu mai conteaza.

Are doar 10-15 pagini, cat sa coste?

Suntem in 2018, site-urile nu se mai platesc pe numar de pagini sau produse. Toate solutiile CMS ofera numar nelimitat (pagini, meniuri, produse, categorii, etc), deci pretul nu depinde niciodata de numarul de pagini.

Ce se plateste cand se achizitioneaza serviciile de „creare site”:

  • design
  • programare (codarea)
  • consultata
  • continut (cand sunt necesare servicii de seo sau conversii)

Plecam de la premiza ca website-ul este creat pe o solutie CMS opensource si nu discutam de solutii „de la 0” pentru website-uri de prezentare sau magazine online.

Design: design-ul este exact imaginea pe care vreti sa o prezentati clientilor actuali si viitori. Comparati design-ul site-ului cu amenajarea sediului dvs sau a magazinului (din mall). Un website ieftin, nu se poate creea decat pe template (teme).

Programarea: Orice integrare a unui design, sau modificare, necesita programare. Programarea se poate face in graba sau corect. Un website ieftin, implica cod ieftin (rapid).

Pentru a intelege cat mai bine de ce design-ul si programarea sunt importante, adica exact ceea ce platiti la inceput, cred ca trebuie sa stiti etapele unui website in primul an de activitate:

  1. Creare site + continut
  2. Optimizare SEO
  3. Optimizare Conversii

1. Majoritatea celor care nu au experienta in online, aleg sa-si faca un website (magazin) ieftin, pentru ca „sunt la inceput”.

Problemele apar imediat ce clientul are nevoie de trafic. Multi cred ca site-ul primeste trafic (vizitatori) implicit si nu trebuie sa „faca” nimic. Un website, este inexistent, daca nu este promovat. Mai multe detalii despre tipurile de promovare site gasiti aici.

2. De obicei bugetul doar pentru optimizare seo, este undeva la 500-700% fata de pretul unui website creat corect (de 5 ori mai mare).

Clientul acum are nevoie de trafic, asa ca ajunge la o agentie ce ofera servicii seo.

Primul lucru (esential) care se cere, este modificarea website-ului existent, iar de cele mai multe ori se propune, schimbarea lui completa. Modificarile costa mai mult decat website-ul in sine, asa ca este mai ieftin sa fie refacut. Refacerea website-ului sau modificarile, implica costuri, pe care clientul este obligat sa le plateasca.

Optional, alege si o campanie de promovare AdWords, iar in majoritatea cazurilor, trebuie sa modifice paginile promovate prin Adwords, pentru a beneficia de un „quality score” cat mai mare = cpc mai mic. In acest caz sunt necesare modificari, implicit costuri.

3. Dupa o perioada, website-ul primeste trafic iar clientul incepe sa inteleaga ce inseamna conversiile. Are nevoie de conversii cat mai bune, asa ca angajeaza servicii de optimizare pentru conversii. Indiferent ca este aceeasi agentie sau nu, optimizarea conversiilor implica din nou, design si programare = alte costuri.

Cele 2 etape sunt esentiale in evolutia unui site in primul an. Aveti un website (prezenta online), urmeaza sa va concentrati pe atragerea de trafic, prin promovare online si in acelasi timp, sau ulterior, pe optimizarea conversiilor. Ambele etape sunt obligatorii si depinde de site (design+ programare+continut).

Daca va propuneti o afacere online pe termen lung, trebuie sa intelegeti ca primele servicii, cele de creare website, sunt in majoritatea cazurilor o pierdere de timp si bani. Incercati sa va creeati o strategie pe termen lung si sa intelegeti ca in primul an de activitate, optimizarea seo (sau alte servicii de promovare website) si optimizarea conversiilor, sunt obligatorii si ambele depinde de website-ul dvs: design, cod si continut.

Un website se dezvolta in maxim 4-5 saptamani (3 zile pentru cele ieftine = cms+tema), urmeaza o perioada de optimizare care depinde de la afacere la afacere si imediat ce incepeti sa generati trafic va trebuie o startegie de optimizare a conversiilor. Toate cele 3 etape principale, sunt etape in strategia pentru primul an a oricarei afaceri online.

Related Posts