Web Design Magazin Online

Imagineaza-ti ca tu si prietenii tai vreti sa puneti bazele unei afaceri online, sa vindeti mobila, insa nu aveti la dispozitie nicio platforma de vanzari online, asa ca o creati voi, de la zero, un web design magazin online. Dupa o perioada acea platforma se dezvolta atat de mult incat devine mult mai populara decat mobila pe care voiati sa o vindeti. Asa au luat nastere platformele de vanzari online.

 

Astazi toate platformele de vanzari online sunt extreme de populare, comertul online reprezentand un procent de 17.5% din vanzarile totale globale, avand totusi un trend ascendant. America este liderul global in vanzarile online in proportie de 12.1%, iar codase fiind Orientul Mijlociu si Africa avand doar un procent de 1.8%. Cu toate acestea prospectul este favorabil, considerandu-se ca in cativa ani vanzarile online vor depasii magazinele fizice.

 

Cu toate acestea, eficienta unui magazin online este data in mare parte de design-ul acestuia. Un magazin online construit in jurul unui anumit produs va fi mereu mult mai bine vazut decat un magazin cu un design imprastiat in multe categorii si subcategorii care nu au nicio legatura una cu cealalta. De asta un magazin online ce vinde doar mobila va avea un interes mult mai mare decat un magazin online ce vinde jucarii si articole de gradinarit, chiar daca acesta din urma are un design mai bine structurat.

 

Chiar daca astazi este foarte usor sa iti deschizi un magazin online, trebuindu-ti doar un domeniu, un host si o platforma care sa te ajute sa iti administrezi produsele, tot trebuie sa depui putin efort si timp in crearea acestuia, sa incerci sa te gandesti in avans la strategiile de marketing si ce fel de clienti vrei sa ai.

Mai jos iti vom expune cateva idei ce te vor ajuta sa creezi un web design pentru un magazin online de succes.

 

1.Alegeti ce-a mai buna tema pentru magazinul tau online.

Primul pas, si cel mai important, este alegerea unei teme cu un design ce iti va caracteriza magazinul si atmosfera pe care o va transmite clientilor tai.

Orice platforma de vanzari online iti ofera o multitudine de teme, cu diverse design-uri, care la randul lor pot fi modificate dupa bunul plac. Desi sunt destule teme oferite gratuit, pretul unei teme este de obicei intre 70€ si 120€, insa sunt si mult mai scumpe sau ieftine, diferenta de pret fiind data de plugin-urile pe care le are deja instalate.

 

Alegerea temei poate fi cel mai greu pas, mai ales daca este prima data cand incerci sa lucrezi in domeniul asta. Noi recomandam restrangerea ariei de cautare avand in minte urmatoarele intrebari :

  • Ce fel de experienta incerc sa creez pentru clientii mei? – planul general, dimensiunea imaginilor, asezarea textelor, etc., toate acestea vor contribui la crearea atmosferei, in final conturand experienta pe care o vor avea clientii tai.
  • Care sunt functionalitatile pe care vreau sa le am? – vreau imagini normale sau mari? Am nevoie de un feed larg de Instagram sau facebook? Scroll infinit? Teme diferite ofera functionalitati diferite, asa ca fi sigur de ceea ce vrei si de ce vrei sa sacrifici.
  • Cum procedeaza competitorii? –vezi ce face competitia nu doar pentru a stimula vanzarile, dar si ce poti face tu diferit…si mai bine.
  • Cum vreau sa imi afisez produsele? –modul cum iti sunt afisate produsele este principala considerare pentru comertul online, avand cea mai mare contributie la expertienta clientilor. Ia in calcul ce fel de produse vei vinde, un magazin de mobila bazandu-se mai mult pe poze si mai putin pe detalii tehnice, pe cand in cazu
  • l unui magazin de electronice este invers.
  • Care este bugetul meu pentru design-ul magazinului online? – Plugin-uri aditionale sau diferite aplicatii pot fi destul de costisitoare, de aceea ar trebui sa iti planuiesti atent bugetul inainte de a cumpara o tema destul de scumpa. Poate fi mai bine sa lucrezi cu o tema gratuita pe care sa o modifici cu aplicatii platite.

 

 

O ultima consideratie in alegerea temei ar fi sa nu te ingrijorezi prea mult de tipografie si schema de culori, acestea putand fii modificate foarte usor ulterior.

 

2.Evitarea dezordinii ( supraincarcare cognitive)

Cea mai des intalnita problema in design-ul magazinelor online este data de supraincarcarea cu prea multa informative.

Vei fi tentat expui tot ce ai in arsenal¸fie ca e vorba de o abundenta de informatii sau de o evidenta cu toate produsele pe care le-ai realizat. Desi este adevarat, si sunt intradevar clienti ce vor sa iti stie intregul istoric al brand-ului si cam tot ce ai realizat pana acum, acestia sunt putini si destul de rasfirati. Incearca sa iti dai seama care iti sunt produsele de top si incearca sa le pui intr-o pozitie si lumina superioara.

In lumea design-ului, prea multa informatie este cunoscuta ca si supraincarcare cognitive, de asta doresti ca experienta utilizatorului unui magazin online sa fie una cat mai fluida si placuta, prea multe optiuni le obosesc creierele si nu mai stiu unde vor sa ajunga.

Concentreaza-te doar asupra catorva produse deodata. Acestea pot fi produsele cele mai vandute, cele promotionale sau produsele ale caror stoc incerci sa il lichidezi.

Nu te teme sa scapi si de exces, invata care este diferenta dintre “trebuie sa il ai” si “ai vrea sa il ai”.

 

3.Imbunatatirea timpului de incarcare

 

Chiar daca nu folosesti o platforma specializata, timpii lungi de incarcare va pot distruge afacerea. Fiecare secunda necesara incarcarii iti scade conversia cu 7% si vizualizarea paginii cu 11%. Chiar si in afara ariei clientilor, magazinele online cu o durata de incarcare mica sunt clasate mult mai bine, deci optimizarea magazinului online nu ajuta doar experienta clientilor dar si SEO-ul.

Pe cand o gramada de factori iti pot trage in jos timpii de incarcare, sunt cateva tehnici ce te pot ajuta sa ii reduci putin:

  • Compresia imaginilor – E normal sa vrei imagini de inalta calitate pentru produsele tale, dar dezavantajul fiind durata prea mare de descarcare.
  • Scapa de widget-urile neesentiale – In exces, accesoriile precum widget-urile, aplicatiile, si alte plugin-uri pot trage in jos timpii de incarcare.

 

Daca nu esti sigur cum iti sunt impartiti timpii de incarcare sau cum sa ii imbunatatesti, verifica unealta celor de la Google, Page Insight tool. Nu doar ca iti va analiza magazinul online, dar iti va si oferi cateva sfaturi despre cum il poti imbunatati.

4. Fa echipa cu cei mai buni design-eri

 

Cateodata este cel mai bine sa iti cunosti limitarile. Daca ai impresia ca design-ul unui magazin online e putin peste puterile tale, nu este nicio rusine in a cere ajutorul unei echipe de profesionisti. Chiar daca ai mai realizat design-ul unor magazine online, experienta unui profesionist isi va spune mereu cuvantul.

La fel ca in orice alt domeniu, designerii se specializeaza pe anumite arii si platforme. Acest lucru te poate scutii de o gramada de timp si dureri de cap in incercarile de a gasii si implementa solutiile ideale.

 

 

Daca tii cont de aceste mici sfaturi nu prea ai unde sa dai gres in incercarea de a avea un magazin online de succes.

Pentru orice fel de intrebari sau sugestii ne poti lasa un comentariu sau un mail la contact@pixelromanesc.ro

Related Posts