Ghid pentru Facebook Marketing

Daca esti in cautarea unui ghid pentru a explora marketing pe Facebook, noi o sa iti aratam cum ar trebuii sa incepi si ce ar trebuii sa faci pe parcurs.
i5-1024x718

Doar pentru ca persoanele mai invarsta sunt pe Facebook nu inseamna ca este in declin, din contra, asta inseamna ca poti ajunge la mai multe persoane care sunt pregatite sa faca cumparaturi online.
Multe branduri incearca sa foloseasca Facebook Ads, dar ajung sa fie dezamagiti de rezutltate si dau vina pe platforma. Facebook nu are nici o vina pentru aceste rezoltate slabe, vina este a brand-urilor care nu stiu cum sa faca un set up corect al campaniei si astfel nu ajung la audienta corecta pentru ei.

Daca esti in cautarea unui ghid pentru a explora marketing pe Facebook, noi o sa iti aratam cum ar trebuii sa incepi si ce ar trebuii sa faci pe parcurs.

Cum sa iti setezi pagina de Facebook Business pentru a avea succes!

Alege-ti poza de profil cu grija!

Partea tehnica de adaugare a unei poze de profil pentru pagina ta Facebook Business nu o sa iti ceara nici un pic de efort. Defapt in ceea ce trebuie tu sa depui efort este in alegerea corecta a unei poze care sa te reprezinte!
Daca ai ajuns ca brandul tau sa fie deja unul cunoscut, cel mai indicat este sa folosesti ca si poza de profil logo-ul afacerii. Daca esti persoana publica sau o persoana foarte cunoscuta, indicat ar fi sa folosesti o poza cu tine. In final, daca esti un brand nou aparut pe piata sau mai putin cunoscut, ia in calcul sa folosesti o poza de inalta calitate cu produsele sau ofertele tale pentru a atrage exact urmaritorii de care ai nevoie!
In orice scenariu te-ai afla tu, fi sigur ca poza de profil pe care o alegi este unica si reprezinta exact viziunea ta si brandul !

Foloseste-te de butoanele „Call to Action”

Cu platforme online precum Canva sau Design Wizard, crearea de poze de coperta pentru Facebook a devenit simpla, rapida si gratuita, deci nu ai nici o scuza pentru o nereusita. Incarcarea unei poze de coperta pe pagina ta de Facebook Business creea noi oportunitati de expunere a brandului tau catre noi persoane. Un lucru important atunci cand esti pe cale sa iti faci poza de coperta este sa ti cont de diferenta dintre dimensiunea standard (cum se vede pe dekstop) si cum se randeaza pe telefoanele inteligente.

 

De indata ce ai realizat imaginea potrivita este timpul sa adaugi un buton de „call to action” potrivit pentru a face vizitatorii sa actioneze in consecinta. Exista o multitudine de optiuni din care poti alege, incluzand „Rezerva un serviciu”, „Contacteaza-ne” sau „Citeste mai multe”.

Adauga descrierea afacerii pe care o conduci

Unul dintre cele mai importante aspecte este completarea sectiunii „despre noi”. Este foarte important ca aceste informatii sa fie actualizate mereu. Este o cale foarte eficienta de a fi gasit usor in mediul online si de asemenea este o oportunitate sa impartasesti povestea si misiunea ta cu cei care te urmaresc sau potentialii clienti.

Verifica cu atentie daca toate informatiile au fost scrise corect incluzand adresa de email si numarul de telefon, altfel este posibil ca din cauza neatentiei sa ridici un semnal de alarma pentru potentialii clienti.

Adauga un magazin online pe pagina ta de Facebook Business

Facebook te lasa, acum, sa iti alegi un template (interfata) pentru pagina ta de Facebook Business. Aceste template-uri sunt adaptate pentru tipul de servicii pe care le oferi. Pentru a adauga functiile de magazin online paginii de facebook si sa le dai posibilitatea clintilor tai sa cumpere produsele tale direct pe Facebook, nu trebuie decat sa navighezi pe timeline si o sa vezi un buton, sub poza de coperta, pe care scrie „Add a Shop Section”.

Dupa apasarea acestuia o sa se deschida un pop-up unde trebuie doar sa iti completezi detaliile si sa alegi metoda de plata pe care o doresti (check out pe Facebook este optiunea recomandata). Odata completate aceste informatii, mai ramane doar sa adaugi produsele si magazinul tau este gata sa vanda. Este un proces usor si liniar, nu ai cum sa gresesti!

Organizeaza-ti strategia de marketing pe Facebook cum trebuie: Tips & Tricks

Dezvolta-ti Brandul pe Facebook!

Felul in care un brand povesteste despre el determina tipul de urmaritori pe care ii atrage pe canalele de social media. Deci inainte sa incepi sa postezi pe Facebook, stabileste care este targetul tau si incepe sa iti modelezi postarile dupa acest target. Sunt foarte multe metode prin care poti prezenta brandul tau publicului, printre care se afla postari din culise, in care poti arata partea umana din spatele mucii voastre. Acest lucru poate creea o conexiune emotionala cu potentialii clienti.

Pentru a putea creea o comunitate puternica de cumparatatori trebuie sa stii cateva aspecte despre „cumparatorul ideal”:

  • Background: ce fac ei pentru a traii? Care este educatia lor? Care sunt interesele pe care le au? Ce nu le place?
  • Demografic: varsta, sexe, locatii, putere de cumparare
  • Identificatori: Indemanari, placeri sau tabieturi. De exemplu persoane care au probleme cu tehnologia sau, din contra, sunt foarte invatati cu aceasta
  • Provocari & Puncte de pericol: trebuie sa iti dai seama ce probleme infrunta acestia si cum ii pot ajuta produsele tale
  • Intrebari directe: Ce limba vorbesc acestia ? Ce fel de expresii/cuvinte folosesc?

Creeaza un Grup de Facebook

Lansarea unui grup pe facebook are ca scop construirea unei comunitati de persoane carora le plac produsele/serviciile tale. Ideea este ca acest proces nu este despre tine si nu este o alta forma de reclama pe facebook. Prin creearea unui grup de facebook le arati cumparatorilor valoarea pe care o au acestia pentru tine, ii faci sa se simta speciali dandu-le posibilitatea sa faca parte dintr-un grup select.

Ca exemplu poti creea un grup de facebook strict pentru persoanele care au facut cumparaturi de la tine de pe website, dandu-le posibilitatea sa vada filmari din spatele productiei sau oferte care o sa urmeze.

De asemenea poti folosii grupul de facebook pentru a primii feedback si idei de la cumparatorii tai astfel incat sa poti sa le intelegi nevoile. Odata ce urmaritorii tai devin fani loiali, grupul tau se poate transorma intr-un brand de succes.

 

De exemplu, Coconut, prima aplicatie ce le permite celor care lucreaza ca si freelanceri sau sunt proprii lor angajati sa-si calculeze singuri taxele, a creat un grup, Coconut Bite, pentru primii lor cumparatori. Brandul a folosit grupul pentru a invata mai multe despre problemele cu care se confrunta acestia in viata de zi cu zi.

Exploreaza Optiunea de Live pe Facebook

Facebook Live poate sa fie o unealta foarte utila cand vine vorba de a le oferii mai multa informatie de valoarea urmaritorilor tai. Cel mai evident lucru pe care il poti face prin intermediul acestei optiuni este sa iti iei urmaritorii cu tine acolo unde ei nu pot merge, ca de exemplu: evenimente, conferinte, sporturi behind-the-scene, „laboratoarele de idei” si lista poate continua.

Asigura-te ca inainte de a intra Live on Facebook, iti planifici acest lucru si le spui si urmaritorilor tai pentru a stii sa-si planifice timpul.

Fa echipa cu Influenceri

Tine minte ca marketingul cu ajutorul influencerilor este bazat pe relatia construita, deci e posibil sa nu se intample peste noapte. Cresterea conectivitatii cu persoane care au un numar mare de urmaritori si un brand personal cunoscut poate fi o parte foarte importanta din stratedia ta de crestere a vizibilitatii paginii tale de Facebook Business.

De asemenea ia in calcul ca poti lucra cu micro-influenceri. Acestia au un numar mai mic de urmaritori, dar acestia sunt mult mai implicati si pot avea un impact enorm asupra achizitilor pe care le fac urmaritorii.

Invata cum sa-ti creezi o audienta pentru retarghetare

Ce inseamna retarget-ing ? In cateva cuvinte, retarget-ingul este o unealta de marketing care livreaza o reclama pe Facebook persoanelor care deja au aratat un interes fata de brandul tau. Este o metoda foarte buna pentru a le reamintii vizitatorilor despre produsele si serviciile tale si sa le oferi o alta sansa de a realiza o conversie.

Pentru a pornii Facebook’s Custom Audience, e nevoie sa adaugi un snippet in codul website-ului tau, care o sa salveze un cookie pe motoarele de cautare folosite de vizitatori. Acest cod poate sa faca tracking pe vizite, crearea de conturi, comenzi finalizate sau alte informatii legate de conexiunea dintre Website si Pagina Facebook.

Ca si exemplu:
O sa ai posibilitatea sa arati o reclama unei persoane care a cautat o anumita pagina la tine pe website si o reclama complet diferita acestora care au abandonat cosul de cumparaturi. Cu cat sunt mai relevante targheturile cu atat ai sansa mai mare sa ai conversii.