Cum alegi o agentie web buna, in 5 pasi!

agentie web romania pixelromanesc

Salut,

De aceasta data venim in sprijinul tau cu sfaturi despre cum ar trebuii sa alegi agentia web care sa-ti realizeze website-ul de prezentare sau magazinul online.

In cei 5 ani de cand activam in acest domeniu, ca si agentie web, am colaborat cu o multime de client si am tras cateva concluzii bazate pe intamplarile lor cu alte agentii web, dar si din colaborarea lor cu noi. De aceea inceram ca prin acesata postare sa va prezentam 5 puncte cheie pentru a alege o agentie web cu care sa ai o colaborare de succes.

 

1.     Cautare si discutii

 

Probabil cel mai greu pas este acela de a gasii o agentie web care sa se ridice la asteptarile pe care le ai. In ultimii ani, in Romania a avut loc o explozie a agentiilor care se ocupa de dezvoltarea de website-uri, cu preponderenta in WordPress, deci sa le spune Agentii Web cu expertiza in WordPress.

WordPress este un CMS care iti permite sa faci orice fel de website. Nu este o platforma proasta, de fapt este cel mai mare CMS din lume si pana si noi il folosim la 90% dintre proiectele pe care le facem.

Ceea ce trebuie sa stii despre WordPress si Agentiile web care il folosesc este faptul ca o mare parte dintre acestea folosesc skinuri sau teme gata facute.

Daca nu esti in cautarea unei agentii web care sa iti realizeze un website dupa gustul si brandingul tau atunci acest pas se incheie aici pentru tine, dar daca doresti tot ceea ce este mai bun de la agentia cu care o sa colaborezi trebuie sa urmaresti acesti pasi inainte sa iei o decizie:

  • Uita-te atent la cum arata si se comporta website-ul agentiei cu care doresti sa colaborezi. (da exista erori, uneori mai scapa, nu este un capat de lume, dar daca aspectul general al website-ului nu este unul bun/foarte bun, treci la urmatoarea agentie web)
  • Arunca o privire la sectiunea de recenzii (reviews) si vezi ce spun clientii despre ei. Daca ti se pare ca pe website-ul lor, recenzile nu sunt reale, intra pe Google Business, Facebook sau orice alta platforma care ofera acest serviuciu si cauta-le pagina (cel mai probabil ei o sa iti ofere link-uri directe catre paginile lor, deci arunca o privire in header sau footer).
  • Analizeaza portofoliu, uita-te dupa website-uri similare cu ceea ce iti doresti tu sau cauta website-uri care arata bine.
  • Initiaza o prima conversatie cu ei (mail/telefon/Whatsapp)
  • Analizeaza raspunsurile pe care acestia ti le dau si felul cum vorbesc cu tine
  • Daca preturile nu sunt expuse pe website cerele un pret cu aproximatie sau un pret de pornire.
  • Intreaba-i la ce proiecte au mai lucrat (In cazul nostru, avem foarte multe proiecte pe care le putem prezenta in “offline”, din cauza ca au fost facute pentru alte agentii cu care am colaborat si din motive evidente, nu ne este permis sa le expunem online).

 

Ok! Daca ai trecut prin toate punctele de mai sus si ai gasit agentia web cu care vrei sa continui, atunci este perfect.

Sa trecem la pasul numarul 2.

 

2.     Ofera cat mai multe explicatii despre ceea ce iti doresti si fii cat se poate de explicit.

 

In acest pas este important sa oferi echipei care se va ocupa de realizarea website-ului tau cat mai multe informatii despre ceea ce iti doresti de la ei si de la viitorul tau website, dupa cum urmeaza:

  • Ideei generale
  • Implementari pe care ti le doresti (formular de contact, plati cu cardul, curieri, popap-uri etc.)
  • Ofera exemple de la concurenta sau design-uri care ti-au placut
  • Raspunde-le la intrebarile pe care le au
  • Salveaza mesajele/mailurile cu ei

 

Daca totul merge bine si ei au inteles exact ceea ce iti doresti, este momentul sa le ceri o oferta exacta in care sa se specific pretul, timpul de executie si felul in care se va lucra. Fiecare agentie web are felul sau de lucru si interactiune cu clientii pe care ii are.

Daca dupa ceea ce ai primit oferta din partea lor, totul este bine si pus la punct este momentul sa treci mai departe, dar daca nu, intoarce-te la pasul numarul unu si mai cauta.

 

3.     Nu te grabii sa alegi

 

De cele mai multe ori, din nevoie si din nerabdare se intampla sa alegi o agentie web care la prima vedere pare ideala, dar acest lucru de cele mai multe ori nu este asa.

Daca ai primit deja raspuns de la agentia care ti-a placut cel mai mult, nu te grabii sa si incepi proiectul. Ia-ti una sau doua zile si asigura-te ca verifici iarasi toata informatia pe care ti-au trimis-o. Intre timp este posibil sa mai primesti un raspuns din partea altei agentii. Nu ezita sa porti aceleasi discutii si cu ei (nu se stie de unde sare iepurele).

Daca dupa doua zile ai deja mai multe variante din care poti alege, trebuie sa treci la a compara agentiile web intre ele. Compara ambele agentii, compara-le portofoliul, calitatea website-ului pe care il au, compara discutiile pe care le-ai avut cu acestia si vezi in care ti-a placut mai mult sa fii. Este important felul cum te simti atunci cand lucrezi cu o echipa si este la fel de important sa te simti parte din acea echipa.

Din experienta noastra am invatat ca proiectele in care clientul este implicat activ, ajung sa fie cele mai bine realizate. Nu este nevoie sa fii prezent acolo in permanenta, dar este important sa spui daca iti place, ce iti place sau ce ti-ai dorii sa se incerce.

 

Agentie Web - Pixelromanesc si Elementor Pro

 

4.     Pretul nu trebuie sa fie factorul principal!

 

Ok, ok, acesta este probabil unul dintre cei mai importanti pasi, dar probabil si cel in plasa caruia pica cei mai multi dintre voi.

Acum ceva vreme am auzit o vorba la un domn batran care spunea asa “Suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine” si asta mi-a ramas in creier pana acum. Din acest sfat trebuie sa tragem concluzia ca ceea ce este ieftin nu este durabil sau nici macar bine facut.

Am avut si inca avem clienti care au ajuns la noi dupa o experienta neplacuta de “munca ieftina si buna”, dar impreuna am reusit sa aducem acel proiect in punctul in care sa fie bine facut.

Ceea ce este important in acest punct este sa nu mergeti dupa preturi mici, puneti in balanta si calitatea produsului finit. Exista agentii la inceput de drum care ofera mai ieftin, dar trebuii sa stii exact ce experienta au oamenii din echipa aceea. Un dezvoltator web cu experienta, pana si la inceputul vietii agentiei web pe care o conduce, nu o sa ceara putin, pentru ca stie sigur ca aptitudinile lui valoreaza mai mult.

Daca bugetul tau este restrans incearca sa mai strangi sau elimina din cerintele pe care le ai, nimeni nu o sa ofere timp si experienta pe gratis. Testeaza apa cu un website mai simplu, pe care il poti dezvolta pe parcurs, nu alege niciodata calitatea in detrimentul costului, lucrul acesta, intr-un final, o sa te coste de cel putin 3 ori mai mult decat daca ai fi ales de la inceput calitatea.

 

5.     Alege un pachet de mentenanta.

 

Daca esti multumit de echipa cu care ai lucrat si ti s-a oferit ceea ce ti s-a promis, cu siguranta alege sa mergi mai departe cu ei. Ia-ti de la ei un pachet de mentenanta si asigura-te ca website-ul tau nou este mereu cu update-urile la curent, securizat si are mereu un back-up de rezerva.

Dar pe langa toate acestea ti se va oferii si una, doua ore in fiecare luna in care sa poti face modificari in website, de design, de text sau chiar noi sectiuni.

Mentenanta website-ului tau este la fel de importanta ca si dezvoltarea acestuia, iar daca esti in cautarea unei echipa care sa se ocupa de asta ne poti contacta aici, avem pachete de mentenanta diverse si putem chiar sa iti facem unul personalizat.

Poti sa vezi pachetele aici.

 

Ok, pentru moment asta este tot, daca esti atent la acesti 5 pasi atunci cand iti alegi agentia web cu care sa lucrezi nu o sa ai nici o problema in a gasii o echipa devotata proiectului pe care il ai.

Sper ca ti-am fost de ajutor cu acest articol si speram sa revii pentru mai multe. Si nu uita, daca esti in cautarea unei echipe pe care sa te poti baza, suntem mereu la un click distanta asa ca nu ezita sa ne contactezi!

 

Multumim de lecturare. O zi faina sa ai!
Robert P – Co-fondator Pixelromanesc.ro

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Share

Hai sa colaboram

Esti in cautarea unui expert? Noi te putem ajuta cu dezvoltarea website-ul tau.

Ultimele postari

CRM Marketing: Cum să Gestionezi Relațiile cu Clienții în Mod Eficient

CRM Marketing este esențial pentru gestionarea eficientă a relațiilor cu clienții, ajutând companiile să îmbunătățească experiența clientului și să maximizeze…

Brand Marketing: Cum să Construiești o Identitate de Brand Puternic?

Brand marketing reprezintă un proces esențial pentru orice afacere care aspiră să își construiască o identitate puternică pe piață. Indiferent…

Facultatea de Marketing: Ce să Aștepți de la un Program de Studii în Marketing

Facultatea de Marketing reprezintă o oportunitate excepțională pentru tinerii care își doresc să înțeleagă complexitatea pieței moderne. Aceasta nu este…